ActividadesdestacadoNoticiasPortada

“La magia de los troncos” nos descubre al escultor Juan Lloret en la Fundación Frax

“La màgia dels troncs” ens descobreix a l’escultor Juan Lloret en la Fundació Frax

Nova exposició d’escultures del 22 de setembre al 27 de novembre

Juan Lloret, natural de Casablanca però amb mes 5 dècades de residència a Espanya, ens desvetlla “La màgia dels troncs”, la seva primera exposició d’escultures, la singularitat de les quals radica que estan realitzades amb troncs naturals de fusta.

Artista autodidacta, treballa tant la pintura com l’escultura, en ceràmica, però fonamentalment en fusta.

Un tros de vell tronc retorçat pot oferir en el realç dels seus pols oposats, encara que complementaris, un conjunt suggeridor que fascina la nostra mirada sense que sapiguem per què. Aquesta escorça d’arbre pot no expressar “la bellesa que brilla” però aconseguir, en canvi, un altre tipus de bellesa, la de captar i fetillar la mirada per suggerir alguna cosa que arriba al fons de l’ésser.

Potser perquè aquest tronc, en el seu turmentat relleu, fa de mirall per a les ferides, sentiments trencats, pors i anhels que guardem en aquesta fosca golfa anomenada subconscient.

L’artista ha inaugurat avui la mostra, acompanyat pel president de la Fundació Frax, Matías Pérez Such, que romandrà exposada fins al proper 27 de novembre en el vestíbul de la Fundació.

A més d’aquesta nova exposició, a la seu de la Fundació es pot visitar “Vi i xocolata”, a la sala Pedro Delso (fins al 25 de setembre), “Pintures de Pepi Sevilla Ruano”, en l’accés a la sala Ramón de Soto (fins al 16 d’octubre) i “Atrapats II” de Benvinguda Galera, a la sala Ramón de Soto (a partir del 23 de setembre i fins al 23 d’octubre)

L’horari d’obertura de la Fundació és laborables, de dilluns a divendres, de 9.00 a 14.00 hores i diumenges d’11.00 a 14.00. (ENTRADA GRATUÏTA)