La Sede de la Fundación Frax

La Fundació Frax disposa d’un edifici modern, singular i avantguardista, que s’ubica en primera línia de la platja de l’Albir, en plena Badia d’Altea i pertanyent al municipi alacantí de l’Alfàs del Pi.

L’edifici està situat en una parcel·la urbana de quasi 10.000 m2 i està concebut com un pavelló multiusos. L’accés principal està dominat per una àmplia escalinata que realça la perspectiva paisatgística del mar i la platja a la seua vora i dóna pas a l’ampli i lluminós vestíbul de l’edifici, seu de la Fundació.

Aparcaments i zones ajardinades, que permeten la realització d’actes a l’aire lliure o nocturns, estructuren la planta baixa de l’edifici que disposa, a més, de zones d’ús comercial amb accés directe des de les vies urbanes que circumden la seu de la Fundació Frax.

La primera planta disposa d’un gran espai de recepció que permet realitzar qualsevol tipus d’acte com a presentacions o còctels i que també, a més de ser un espai introductori i de benvinguda, es presta per a albergar exposicions itinerants.

Esta planta considerada com el “espai noble” de la Fundació Frax, compta amb una Sala d’Exposicions – Denominada Sala “Pedro Delso” en honor a l’artista recentment desaparegut-, que té més de 1.400 m2 de superfície. Està dotada amb uns sistemes de climatització i seguretat d’última generació que la convertixen en una de les majors i millors sales de la Comunitat Valenciana amb un enorme potencial en art expositiu i d’avantguarda.

La mateixa planta acull un xicotet Auditori amb capacitat per a 150 persones, dotat de la més moderna tecnologia de projecció i de so digitals, amb una excel·lent imatge i acústica. L’auditori es  troba en fase final d’acabat i permetrà la realització de múltiples activitats audiovisuals i de tota índole, complementàries al calendari d’Exposicions.

Existix també una Sala diàfana i amb llum natural com la resta de l’edifici que acull exposicions itinerants i de jóvens creadors. Completen la primera planta de l’edifici, les dependències destinades a oficines, sales de reunions, office, a més de magatzematge i arxius.

La seu de la Fundació Frax es va inaugurar el 17 de novembre del 2009 amb l’exposicició “L’El·lipse del Temps: Espai de Meditació” de l’escultor Ramón de Soto i va ser el president de la Generalitat Valenciana, Francisco Camps, qui va presidir l’acte.